lauantai 11. syyskuuta 2010

Leirikoulukuvia

Leirikoulukuvia löytyy blogin oikeasta laidasta. Klikkaa diaesityksiä, niin kuvat aukeavat suurempina. Voit tallentaa haluamasi kuvat omalle koneellesi!

Kiitos kaikille mukavasta reissusta!

perjantai 10. syyskuuta 2010

Perillä noin klo 18

Leirikoulubussi starttasi juuri Varkaudesta ja perillä Otavassa olemme noin klo 18.

Nämä asiat opin leirikoulussa

- ei saa huutaa
- opin pakkaamaan
- se joka sotkee siivoaa itse
- sipsejä ei saa heittää parvelta
- sisällä ei saa piereskellä
- ei saa kiroilla
- jalkoja ei saa pitää pöydällä
Mm. nämä asiat oppi meidän ryhmä.
T. Jesper, Konsta, Mairo ja Aaron
Ruoka oli hyvää. Ruokaa oli liian usein. Parasta oli lihapullia. Kotikalja ei ollut hyvää ja aina oli jälkiruokaa. Paras jälkiruoka oli rahka. Joka päivä oli mehua. Nestori ja Antti
Leirikoulu paikka oli tosi mukava ja hieno. Huoneistot olivat tilavat ja kaikille riitti sängyt. Saunatkin oli mökeissä, tosin vähän hankalat lämmittää... On käyty uimassa ja ranta oli 30 cm syvä ja muta pohja! Kaikki mutaisia sen jälkeen! Kirjoittanut: Maija ja Sanni
Leirikoulussa oli kivaa. Mukavia juttuja olivat melonta, korikiipeily, seinäkiipeily, ulkoleikit ja olympialaiset. Mutta patikointi oli tylsää, koska oli liian pitkä matka. Kirjoittajat. Marielle ja Jenni

Suut vielä makiaks ennen lähtöä

Loppuinfo

Loppuinfo ja leiriolympialaisten palkintojen jako. Kohta kohti kotia!

Korikiipeilyä

Hyrlinkiä

Kyykkää

Siivotaan, siivotaan...

torstai 9. syyskuuta 2010

9.9

Herätys oli aamulla aikaisemmin kuin eilen, koska lähdimme Kolille. Matka Kolille oli onneksi vain tunnin ja menimme bussilla. Se meni hyvin ja pääsimme perille asti. Olimme jossain ihmeen luonto keskuksessa ja siellä meille näytettiin kuvia ja maalauksia ja muuta sellaista.

Kiipesimme ensin Ukko-Kolille, jonne oli ainakin miljoona rappusta. Seuraavana oli Akka-Koli jonka jälkeen vielä Paha-Koli ennen kuin saavuimme Mäkrälle. Sitten kiersimme metsää ja muita kallioita ja loppujen lopuksi kaikkien jalat olivat ihan muussia!

Lähdimme hyvärilään ja olimme perillä 18.32,menimme syömään ja kohta iltapalalle.

By:Maija&Iina

Mäkrä valloitettu

Mäkrävaara ja muut Kolin huiput on nyt valloitettu. Kansallismaisemat on tulleet tutuiksi ja kuulimme paljon Kolin mielenkiintoisesta historiasta. Reitistä tuli vähän ennakoitua pidempi mutta reippaasti kaikki jaksoivat. Nyt olemme matkalla kohti Hyvärilää ja pääsemmekin heti syömään. Ohjelmassa on lisäksi saunomista.

Evästauon maisemista ei voi ainakaan valittaa

Akkakoli

Koli

Luontokeskus Ukossa tutustumassa

Kolille

Aamupala syöty ja retkieväät tehty. Nyt matkaamme bussilla kohti Kolia. Aurinko paistaa lähes pilvettömältä taivaalta, ilma on täydellinen patikkaretkelle. Tulossa siis hieno päivä!